Evenimente

PROCEDURA de incepere

Scoala Sanitara Postliceala CAROL DAVILA  din Pitesti

                                                                       Aprobat CA in sedinta din data de 10.09.2020

PROCEDURA

de incepere a anului scolar 2020-2021  in SSP „Carol Davila” din Pitesti

Avind in vedere:

-          Ordinul nr. 5487/1494/2020 pentru aprobarea masurilor de organizare a activitatii in cadrul unitatilor de invatamint in conditii de siguranta epidemiologica pentru prevenirea imbolnavirilor cu virusul SARS-CoV-2 in vigoare de la 01 septembrie 2020, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 804 din 01 septembrie 2020, forma aplicabila la 03 septembrie 2020.

 

-          Ordin Nr. 3125/2020 din 29 ianuarie 2020 privind structura anului scolar 2020 – 2021;

 

-          Standardele de pregatire profesionala, planurile de invatamint si programele solare pentru calificarile din domeniul Sanatate si asistenta pedagogica, nivel 5, in vigoare, aprobate prin:

 

       Ordinul MEN  nr. 3.499 din 29 martie 2018 pentru Asistent medical generalist

       OMEC 4760/26.07/2006 Asistent medical BFKT si Recuperare.

       OMEC 5042/27.09.2005 pentru Asistent Medical de Farmacie

 

Se elaboreaza urmatoarea Procedura privind masurile de organizare a activitatii in cadrul Scolii Sanitare Postliceale CAROL DAVILA Pitesti, in anul scolar 2020-2021, in conditii de siguranta epidemiologica pentru prevenirea imbolnavirilor cu virusul SARS-CoV-2

La data de 14 09.2020, luind in considerare situatia epidemiologica la nivelul judetului Arges,  infrastructura si resursele umane ale unitatii de invatamint,  se aplica scenariul II de organizare si desfasurare a cursurilor.

La calificarea  profesionala Asistent medical generalist elevii invata in 2 fluxuri - dimineata si dupa amiaza:

-          Cursurile incep la 14 septembrie 2020 si se incheie la 23 iulie 2021; se desfasoara pe durata a 42 saptamani cu 2 vacante – in perioada sarbatorilor de Craciun si Paste.

-          Anul scolar este structurat pe 2 semestre de cate 21 saptamani cu Teorie si Invatamint clinic comasat, in functie de Planurile de invatamint ale fiecarui an de studiu, astfel:

                Semestrul I in intervalul 14.09.2020 - 19 .02.2021,

                Semestrul  II in intervalul 22.02.2021 -23.07.2021.

-          Orele se vor efectua cu prezenta fizica a elevilor cat si in format online, alternand clasele la o sapatamana. In saptamana in care se asigura prezenta fizica cursurile sunt sustinute in sistem online, simultan cu cele sustinute cu prezenta fizica

 

La calificarile profesionale Asistent medical de farmacie si Asistent medical de balneofiziokinetoterapie si recuperare:

-          Cursurile incep la 14 septembrie 2020 si se incheie la 11 iunie 2021; se desfasoara pe durata a 36 saptamani cu 2 vacante – in perioada sarbatorilor de Craciun si Paste.

-          Anul scolar este structurat pe 2 semestre a cate 18 saptamani cu Teorie si Instruire practica in timpul semestrului, în functie de Planurile de invatamint ale fiecarei calificari profesionale si anul de studiu, astfel:

            Semestrul I in intervalul 14.09.2020 - 29.01. 2021,

            Semestrul  II in intervalul 01.02. 2021- 11.06.2021.

-          Orele se vor efectua cu prezenta fizica a elevilor cat si in format online 1 zi /saptamana, pentru toate calificarile.

 

Instruirea practica se va organiza in salile de demonstratie ale scolii cu grupe mici de elevi care vor lucra la fiecrare post de lucru alternativ, cu respetarea masurilor de distantare si dezinfectie a echipamentelor de lucru.

Instruirea clinica ce trebuie efectuata de elevi in unitati medico- farmaceutice se va desfasura conform reglementarilor ce urmeaza a se stabili pentru domeniul sanitar si procedurilor unitatilor medicale.

Masuri :

  1. 1.      Asigurarea implementarii activitatilor de prevenire a infectiei cu SARS-COV-2

-          Prelucrarea  Ghidului si a legislatiei in vigoare cu personalul scolii

-          Elaborarea de proceduri /instructiuni

-          Elaborarea de propuneri de catre Comisiile metodice privind aspectele curriculare

-          Consultarea elevilor scolii

-          Instruirea peronalului implicat in asigurarea conditiilor igienice

  1. 2.      Organizarea spatiilor pentru asigurarea distantarii fizice

Evaluarea infrastructurii. In prezent scoala functioneaza in 2 sedii:

a)      unul in comodat, situat in str. Aleea dr. Ana Asalan nr. 18 A unde functioneaza sediul administrativ (3 birouri) cu circuite separate si un birou de cancelarie;

b)      un spatiu in regim inchiriat in cadrul Colegiului Armand Calinescu, situat in str. I.C.Bratianu Nr. 44. In aceasta locatie studiaza fizic elevii de la calificarea profesionala AMG la care efectivele de elevi sunt de maxim 30 elevi/clasa. Sunt 3 sali de curs, mari, spatioase care permit utilizarea lor atat pentru orele de teorie cat si pentru derularea de activitati practice prin simulare la salile de demonstratie, scoala detinand aici o bogata baza didactica (echipamente medicale, manechine, planse, mulaje, anexe curriculare etc.). Tot aici este o sala de curs pentru derularea orelor cu prezenta fizica  la calificarile profesionale AMF si BFKT ( pentru 3 clase cu efective de 7, 9,11 elevi).

Asigurarea distantarii fizice :

-          Bancile sunt individuale, pozitionate astfel incat elevii sa nu stea fata in fata si sa nu blocheze intrarea in clasa;

-          Locurile elevilor in clasa sunt fixe;

-          Se asigura distantarea fizica intre elevi de 1 metru

-          Se asigura distantarea fizica intre elevi si profesor de minim 2 metri

-          S-a  eliminat mobilierul care nu este strict necesar (dulapuri, mese, scaune)

-          S-a  organizat cancelaria cu distantarea de 1 m intre profesori; acestia vor purta masti si se vor dezinfecta pe maini inainte de utilizarea unor obiecte de uz comun

-          Scoala nu detine spatii de recreere tinand cont ca elevii sunt adulti si nivelul de pregatire postliceal este de calificare profesionala;

 

Stabilirea circuitelor functionale

-          Circuitele in interiorul scolii vor fi asigurate prin demarcare cu benzi/indicatoare vizibile care vor indica trasee prestabilite de intrare, de deplasare in interiorul scolii si de parasire a acesteia

-          Intrarea in scoala se face printr-o singura usa si atunci se va respecta distantarea fizica si se vor afisa indicatoare vizibile – panouri/ sageti

-          Usile de la intrarea in scoala si de la salile de curs vor fi tinute deschise la intrarea si iesirea elevilor

-          Dupa dezinfectia mainilor elevii vor merge direct in salile de clasa

-          Pe coridoare sunt montate dispensere cu solutii dezinfectante

-          Vor fi afisate materiale de informare privind masurile de igiena/protectie

-          Vor fi limitate intalnirile dintre elevi prin elaborarea unor orare diferite si decalarea pauzelor (Intrarea esalonata la intervale orare stabilite )

-          Elevii, cadrele didactice si personalul scolii vor purta masca de protectie in interiorul incintei scolii (atat in clase cat si pe holuri)

-          Grupurile de elevi vor fi gestionate astfel incat sa se evite aglomerarea la grupurile sanitare; acestea vor fi dotate permanent cu sapun lichid si prosoape de hartie pentru stergerea mainilor;

-          Se va asigura aerisirea claselor inaintea sosirii elevilor si in pauze

-          Intre fluxurile de elevi (dimineata-dupa amiaza ) se va asigura o pauza de minim 2 ore pentru curatenie si dezinfectia spatiilor, a suprafetelor a grupurilor sanitare;

-          In fiecare clasa la intrare sunt amplasate cosuri de gunoi cu capac si pedala prevazute cu saci de gunoi

-          Se va face curatenie si dezinfectie de 2 ori pe zi, inainte de fiecare flux de elevi

-          Se va verifica realizarea curateniei zilnic conform unui Plan de curatenie si dezinfectie

 

  1. 3.      Organizarea accesului in unitatea de invatamant:

-          Elevii vor intra in scoala pe baza legitimatiei de elev vizata anual

-          Persoanele straine nu au acces in  salile de curs iar in spatiile adminstrative doar la ghiseul de la sediul central

-          Elevii vor intra la cursuri si vor parasi incinta scolii sub supravegerea cadrelor didactice

-          Pe toata durata cursurilor elevii nu vor parasi incinta scolii; nu sunt permise in pauze activitati recreative ( jocuri, fumat).

 

  1. 4.      Evaluarea necesarului de resurse umane

-          Scoala functioneaza in acest an scolar cu 1 director, 14 cadre didactice, 1 secretar scolar, 1 administrator/casier, 1 ingrijitor de curatenie

-          Se va desemna din randul cadrelor didactice un responsabil care  sa coordoneze activitatea de prevenire a infectiei cu SARS-CoV-2

-          Se vor completa fisele de post cu atributii specifice privind prevenirea infectiei

-          Se va  monitoriza absenta elevilor si a personalului si in cazul cresterii numarului de cazuri datorate  bolilor respiratorii se va anunta DSP

 

  1. 5.      Asigurarea materialelor de curatenie, igiena si dezinfectie

-          Se vor folosi produse de curatenie, produse biocide pentru suprafete si lampi de dezinfectie cu ozon;

-          Produsele se vor folosi dupa tehnici detaliate in Planul de curatenie si dezinfectie

  1. 6.      Asigurarea permanenta a unui stoc de rezerva de materiale pentru elevi si profesori

-          La nivelul scolii se va asigura in permanenta un stoc de masti pentru personal si produse de curatenie si dezinfectie

  1. 7.      Instruirea peronalului pentru pentru aplicarea Planului de masuri

-          Se va desemna o persoana de profesie medic sau asistent medical generalist care sa instruiasca elevii si personalul privind masurile de prevenire a infectiei cu SARS-CoV-2

-          Fiecare cadru didactic va observa starea de sanatate a elevilor si va anunta responsabilul desemnat in cazul in care elevii prezinta simptome de boli respiratorii

 

Director

Elena Stanescu

NOUTATI SI EVENIMENTE
11.09.2020
Informatii elevi
Informatii pentru elevi În acest an scolar NU se oraganizeaza deschidere festiva.
...mai mult
11.09.2020
Mesaj de inceput
În primul rând trebuie sa spun un "Mare Multumesc din Toata Inima" tuturor celor care au fost în prima linie în lupta împotriva Covid 19, cu profesionalism si daruire, asumându-si toate riscurile. Printre acestia se regasesc si multi absolventi ai Scolii Sanitare Postliceale CAROL DAVILA Pitesti.
...mai mult
11.09.2020
PROCEDURA de incepere
PROCEDURA de incepere a anului scolar 2020-2021 in SSP „Carol Davila” din Pitesti
...mai mult